Site Overlay

Vláčik Záhoráčik

Trasa Jablonové – Studienka – Lakšárska Nová Ves – Plavecký Mikuláš – Plavecké Podhradie a vlakom späť do Jablonového

(cca 65 km na bicykli)

Výlet sa dá kedykoľvek ukončiť a vrátiť sa tou istou cestou späť. Ak však máte radi cyklistické okruhy, tak potom by vás mohol zaujať tento okruh. Odporúčam mať so sebou turistickú alebo cyklo mapu v mierke 1:50.000 (alebo stiahnuté mapy v mobile), kde sú značené aspoň vrstevnice, aby ste v týchto miestach nezablúdili, keďže tu nie je vždy dobrý signál.

Vyráža sa z Jablonového – na cyklocestu sa napojíte pri bývalom JRD, kde treba pokračovať okolo jazdeckého areálu smerom do vojenských lesov, potok máte po ľavej ruke. Prejdete okolo rampy a pokračujete po príjemnej asfaltovej ceste smerom na Malacky, po oboch stranách máte borovicový les. Keď prídete k prvej veľkej lesnej križovatke, odbočte doprava, cesta vedie popri lese, drevenej stodole a lúkach, držte sa stále spevnenej cesty, neodbočujte na vedľajšie, až prídete k hlavnej ceste Pernek – Malacky, ktorú budete križovať. Na druhej strane obídete opäť rampu a pokračujete ďalej cez les, opäť sa držte „hlavnej“ spevnenej cesty, až prídete k rybníku, ktorý budete mať po svojej pravej ruke. Tu si môžete dať pauzu, prípadne si urobiť piknik, pozorovať vodné vtáctvo a pod. Ďalej sa držte stále vpravo, až prídete k plotu, ktorý je súčasťou vojenského areálu letiska Kuchyňa. Tu už nie sú žiadne „zákerné“ odbočky, treba sa držať hlavnej štrkovej cesty, cez ktorú sem tam prebehnú srnky, prípadne nejaký ten plaz. Táto cesta končí pri hlavnej ceste Rohožník – Malacky, ktorú treba križovať a prejsť do vojenského priestoru Studienka. Tu vedie cesta po veľmi dobrej asfaltovej ceste cez les až k lokalite Červený kríž, ktorá vás vyvedie z lesa na cestu č. 590 Malacky – Studienka. Táto cesta je málo frekventovaná a je to aj oficiálne značená cyklotrasa. Po nej pokračujete niekoľko kilometrov po rovine a do mierneho kopčeka do obce Studienka, ktorá leží v Záhorskom Bore, čo je najrozsiahlejší súvislý borovicový les na Slovensku, ktorý predstavuje najväčšiu plochu vytvorenú z viateho piesku na Slovensku.

V obci Studienka prejdite okolo kostola a pokračujte ďalej po ceste, až prídete k poľným cestám, tu sa držte vľavo. Mali by ste ísť po červenej turistickej značke, ale tá sa môže miestami z poľnej cesty strácať. Pokračujte stále rovno, miestami tu sú pieskové úseky, na ktorých možno budete musieť bicykle potlačiť. Keď máte horské bicykle, tak by ste to mohli zvládnuť aj v sedle, na trekingových a crossových bicykloch je to trochu problém. Po tejto ceste prídete až k strelnici v Lakšárskej Novej Vsi, okolo ktorej cesta vedie po hrubom makadame, na ktorom sa ide dosť nepríjemne. Ďalej už cesta pokračuje po asfaltke, ktorá vás zavedie do centra dediny. V okolí obce sa nachádza Červený rybník, jazero, aj mokrade Zelienka, je tu krčma, v ktorej si môžete urobiť prestávku. Z tejto obce pokračujte ďalej po málo frekventovanej asfaltovej ceste do obce Mikulášov a ďalej pokračujte cez vojenský priestor, kde na vás čaká príjemný zjazdík dole kopcom. Ešte pred obcou Plavecký Mikuláš je odbočka na hlavnú cestu, ktorá vás privedie do Plaveckého Podhradia, z ktorého vám ide vlak do Jablonového. Ak sa však chcete vyhnúť tomuto úseku, pozerajte sa na možné odbočky na poľnú cestu vpravo, ktorá by vám mohla pomôcť tomuto úseku sa vyhnúť. Pôjdete po hrádzi až k poľnohospodárskemu družstvu, na križovatke sa dajte vľavo popri výbehu pre zvieratá až prídete na hlavnú cestu. Po nej to už je len kúsok do obce a na vlakovú stanicu. Osobný vlak s cyklovagónom premáva od 29.4. do 1.10. cez víkendy a počas sviatkov a výrazne vám môže skrátiť cestu domov. Zároveň sa vyhnete frekventovanej hlavnej ceste popod Malé Karpaty.